Stavanger har fire Nav-kontorer som drives i partnerskap mellom stat og kommune. Kontorenes viktigste oppgave er å bidra til at flest mulig kommer i arbeid eller aktivitet. På vegne av kommunen forvalter Nav-kontorene økonomisk sosialhjelp, kvalifiseringsprogram, midlertidig husvære, generell rådgivning og veiledning, økonomisk rådgiving og individuell plan med hovedfokus på arbeid og aktivitet. I tillegg forvalter kontorene hele den statlige tjeneste- og ytelsesporteføljen som er lagt til Arbeids- og velferdsetaten. Brukere som har behov for økonomisk eller sosialfaglig bistand fra stat og kommune, skal få samordnet hjelp på Nav-kontorene.
Økonomi for NAV-kontorene 2015-2018 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |
---|---|---|---|---|---|
Opprinnelig vedtatt netto driftsramme 2014 | 196 929 | 196 929 | 196 929 | 196 929 | |
Endringer: | |||||
149 | Sosialhjelp | 20 000 | 20 000 | 20 000 | 20 000 |
150 | Redusere bemanningen | 0 | -1 400 | -1 400 | -1 400 |
151 | Effektiviseringskrav | -200 | -200 | -200 | -200 |
Interne budsjettkorrigeringer | 1 000 | 1 000 | 1 000 | 1 000 | |
Korrigert netto budsjettrammer 2015-2018 | 217 729 | 216 329 | 216 329 | 216 329 |
Denne siden ble sist oppdatert 23. October 2014, 18:20.